Rasmus Friis A/S er en styringsentreprenør, der udfører hoved- og totalentrepriser. Siden vi blev grundlagt i 1993 har vi haft fokus på at levere kvalitet til tiden.
Rasmus Friis A/S (RFAS) er en styringsentreprenør med 30 års erfaring inden for erhvervs- og boligbyggeri. Vi udfører total- og hovedentrepriser samt entreprenørrådgivning.
For os er byggeriet den nemme del. Det er arbejdet menneskerne i mellem, som sikrer det gode byggeri. Et byggeri handler først og fremmest om, at sikre bygherrens og brugernes behov og ønsker. Dette skabes gennem en god og åben dialog mellem alle interessenter. Og med åbenhed, inddragelse og forståelse, skabes trivsel, tryghed og god udvikling for vores projekter.
Igennem vores mangeårige erfaring som styringsentreprenør, har vi fået skabt en stærk organisation, som på alle niveauer arbejder for at sikre behov og ønsker.
For at vi sikrer en bedre trivsel hos vores medarbejdere, så de kan fokusere på de bedste løsninger for projektet, sammensætter vi bemandingen så der ikke opleves overarbejde, stress og slid.
Efter organisationsplanen er der en beskrivelse af vores 4 afdelinger.
Læs mere her Profilbrochure
Afdelingen Hovedentrepriser har et kompetent team med en bred erfaring fra mange forskellige byggeopgaver inden for det offentlige og almene.
I RFAS har vi de seneste år oprustet på vores kompetencer og ressourcer ved at ansætte nye dygtige medarbejdere med forskellige spidskompetencer, således at vi kan byde skarpt ind på forskellige opgaver og samtidig sikrer byggeri til tiden og i den rette kvalitet. Det er rigtig vigtigt for at forstå de problematikker, som der i det offentlige og almene, herunder beboerdemokrati og brugerinddragelse.
Vi har den helt nødvendige – og vigtige – forståelse for, hvordan fx en daginstitution og en skole i drift fungerer.
Vi kommer tæt på beboerne, og ved at beboerhåndteringen er helt central. Det er ikke kun beboerne som skal have en god proces, det skal også vores medarbejdere og underentreprenører, for kun på den måde får vi skabt en rigtig god stemning under byggeriet. Vores beboerhåndtering er en integreret proces, således at både beboere og bygherre kan føle sig helt sikre.
Det er yderst vigtigt at vi som entreprenører sikrer at de involverede parter føler sig set og hørt før, under og efter byggeriet.
Vi har en stærk og erfaren organisation, hvor både det interne og eksterne samarbejde fungerer smidigt.
Vi ser frem til at bygge for jer.
Læs mere her Profilbrochure – Hovedentrepriser
KONTAKT
Jens Christian Falck Jensen, Afdelingschef
Email jcf@rasmusfriis.dk
Mobil +45 2712 9777
Igennem årene har vi udviklet en særlig kompetence for renoveringer, og meget gerne bygninger, der har et historisk islæt, som skal renoveres til moderne og tidssvarende løsninger uden at gå på kompromis med bygningens historie. Vi ved det kræver stor erfaring at bibeholde bygningens æstetik, og den erfaring har vi!
Vi deltager meget gerne i projektoptimeringen – også når det bare er en ide!
I RFAS har medarbejderne stor erfaring med renovering og transformation. Ja faktisk har vi medarbejdere, der ikke kunne forestille sig at lave andet. For dem som brænder for renoveringer, er det en ”frihed” at have de rammer som en eksisterende bygning giver. Det giver frihed til at tænke kreativt og komme med løsninger, som kan være svære at projektere sig ud af på et tegnebord.
Vi ved at det kræver en særlig tillid, at overlade sin bygning i hænderne på andre, den tillid kvitterer vi gerne for, og tilbyder en åbenhed i måden vi arbejder på, i forhold til økonomi, aftaler, tid og løsninger.
I vores referencer kan ses et udpluk af de fantastiske renoveringsprojekter, som vi har fået lov at være en del af gennem tiden.
Læs mere her Profilbrochure – Renovering
Kontakt
Torben Bech, Afdelingschef
Email tb@rasmusfriis.dk
Mobil +45 4093 8099
For os handler totalentrepriser om at sætte sig i bygherrens sted og give ”most value for money“. Når man som os brænder for helheden og for at skabe gode projekter, giver den tidlige involvering rigtig meget mening.
Med vores baggrund som udvikler arbejder vi med det, som er vigtigt for kunden, og hjælper meget gerne med styring af hele processen, fra de helt tidlige skitser til den endelige aflevering.
Vi har en bred erfaring med totalentrepriser, hvor vi gennem de seneste år har udført kontorbyggerier, produktionshaller til avanceret procesteknologi samt diverse boligprojekter.
Vores succeskriterier er, at vi leverer det rigtige produkt til tiden, prisen og et minimum af mangler. Vi bruger vores værktøjskasse og har forskellige stabsfunktioner ind over vores processor.
Vi åbner gerne sagens økonomi op for bygherre og har ofte arbejdet efter en max. prismodel, hvor der er fuld transparens. Det gode projekt bliver skabt i tæt samarbejde og derfor er ordentlighed en selvfølge. Vi bruger samtidig vores nysgerrighed på en måde, så vi hele tiden er i udvikling og nytænkende.
Læs mere her Profilbrochure – Nybyg i totalentreprise
Kontakt
Peter Hansen, Afdelingschef
Email peh@rasmusfriis.dk
Mobil +45 5379 8099
Vores konceptafdeling står for projektering og udførelse af koncernens konceptbyggerier i totalentreprise. Vi arbejder tæt sammen med Tetris A/S om udvikling af koncepterne, hvor Rasmus Friis A/S (RFAS) bidrager med vores entreprenante viden og erfaring. I denne proces står vi for styringen og koordineringen af de involverede arkitekter, ingeniører, leverandører og entreprenører.
For os er konceptbyggerierne mere end blot boliger, der skal bygges. Det er rammerne omkring nye tilværelser og fællesskaber for mennesker, der betyder noget for hinanden. Det har vi i tankerne, når vi projekterer. Vi bruger mange kræfter på bæredygtighed, indeklima og miljøhensyn, når vi projekterer de enkelte byggerier. Det er vigtigt for os, og for vores bygherre, at mindske vores Co2 udslip, hvorfor vi med stor omtanke drager det ind i vores projekter. Alle vores konceptbyggerier bliver også certificeret til DGNB guld.
Læs mere her Profilbrochure – Koncept
Kontakt
Jacob Jørgensen, Afdelingschef
Email jaj@rasmusfriis.dk
Mobil +45 2872 8099
Rasmus Friis A/S (RFAS) vil være med til at præge en grønnere og mere bæredygtig verden.
Vi kan bygge sunde klimavenlige bygninger, som har fokus på miljøet & klimaet. Vi har organisationen som er gearet til at kunne tage stilling til konventionelle og nye løsninger, der kan hjælpe med at gøre bygninger grønnere.
Vi har valgt at sætte fokus på de tiltag, som vi selv kan præge, dette kommer til udtryk i måden vi angriber byggeprocesserne på.
Vi har fokus på at minimere processtrømmen og vandforbruget, og i øvrigt arbejde på at implementerer grønenergi i byggeperioden. Dette kommer til udtryk ved, at vi arbejder på at bruge strøm som drivmiddel på vores byggepladsmateriel. Vi minder vores medarbejdere og samarbejdspartnere om, at være bevidste om deres forbrug – hvilket er en del af vores kontraktsæt med vores samarbejdspartnere.
Vi har fokus på Co2 aftryk, og ændrer de processer vi har indflydelse på. Vores betonafdeling bruger, i størst muligt omfang, plastikfibre i stedet for armeringsstål for at minimere Co2 forbruget.
I vores projekteringsteam har vi en bæredygtighedsleder, hvis arbejdsområde er at sikre, størst mulig fokus på bæredygtighed i alle byggeriets faser.
I RFAS har vi god erfaring i at arbejde med DGNB certificeret byggeri.
Vi har flere byggerier, som er bygget til DGNB Guld (2016 manualen), og en større pipeline som skal bygges til DGNB Guld (2020 manualen).
I vores koncern har vi besluttet os at arbejde med FN’s verdensmål, hvorfor vi har en intern gruppe, som arbejder på, hvordan vi i vores koncern kan efterleve FN´s verdensmål.
I RFAS vægter vi sikkerhed og sundhed højt. Derfor har vi en intern arbejdsmiljøkoordinator. Vores arbejdsmiljøkoordinator fungerer som intern konsulent for at sikre, at der fra start til slut er fokus på arbejdsmiljøet.
Det er vores byggeledelse som har det overordnede ansvar for sikkerhed på pladsen, men bruger aktivt vores arbejdsmiljøkoordinator som sparringspartner. Dette er en stærk konstellation, som sikrer et stort fokus.
Arbejdsmiljøkoordinatoruddannelsen er obligatorisk for alle byggeledere.
MØD VORES ARBEJDSMILJØKOORDINATOR
Janus Skaalum, Arbejdsmiljøkoordinator
Email jcs@rasmusfriis.dk
Mobil +45 5126 2726
For Rasmus Friis A/S (RFAS), er kvalitetssikring ikke bare et krav om dokumentation. Vi bruger vores kvalitetssikring aktivt som procesværktøj for, at sikre at vores kunder får den aftalte kvalitet.
I RFAS bruger vi kvalitetssikringen til at strukture vores processer fra projekteringsopstart til aflevering af projekterne. Dette gøres ved en tidlig udpegning af fokusområder, som er dokumenterbare i hele processen. Vores erfaring siger, at en digital struktureret proces er med til at hjælpe udarbejdelsen af kvalitetssikring.
Til den konkrete udførelse af kontrol anvender vi registreringsværktøjet Planroom Track, som er udviklet af Vester Kopi.
Vi foruddefinere tilsynslister, så de bliver dynamiske og hele tiden tilpasses ønskerne for kvalitet og tilsynsintervaller. Der udarbejdes en liste, der overskueliggøre tilsynsnotaer, som efter ønske kan gøres tilgængelige for bygherre, bygherrerådgiver, rådgivere og underentreprenører.
Vi sørger altid for at have udarbejdet egne tilsynsplaner, der om nødvendigt også indeholder specifikke kontroller, som vi finder vigtige, hvis de ikke indgår i det eksisterende materiale.
Vi gennemgår underentreprenørers/leverandørers kontrolplaner, så vi sikrer at vores samarbejdspartnere deler vores krav til kvalitetssikring.
For at sikre at alle vores underentreprenører/leverandører kan matche vores krav, stiller RFAS gerne Planroom Track til rådighed for rådgiverteamet, så informationsflow, mellem rådgiverteamet, RFAS og andre parter, sker på en fælles, digital platform. Uden for mange ressourcekrævende, analoge processer.
Læs mere her Procedure for KS
Rasmus Friis A/S er en veldrevet virksomhed med fokus på at levere ordentlige løsninger, og det slår både igennem vores afleveringsforretninger og på vores bundlinje.
Hent Årsrapport her